½ av ½ chans , Hälsotips ("Diet")

"Från och med imorgon ska jag börja med knäckebröd-dieten."
Nästa dag:
"Okej, okej jag klarade det inte men imorgon lovar jag att jag ska göra det."
Du kan fortsätta att intala dig samma saker varje dag. Men efter en månad ser du på dig själv och undrar varför jag inte är förändrad? Du har ju varigt på en "diet".
Ungefär 25 % har chans att klara det. Men har du sagt så två dagar i rad är du inte bland de.
Det viktiga är att du börjar NU! inte imorgon.
Som jag har redan sagt funkar inga dieter. Men om du ändå vill kalla att leva hälsosamt för diet så får du gärna göra det. Så låt oss kalla den för L.E.H.L-dieten (Leva Ett Hälsosamt Liv).
Alltså, följ detta schemat i en månad. Skriv sedan om hur det gick.
Sov ungefär 8 timmar per dag. Snooza inte!! Ta en snabb, inte för varm dusch.
Måltider:
Frukost är ett måste!! Kasta helst all bröd. Det blir mycket bättre om du tar flingor och mjölk. välj en hälsosam sort. Inte chokladpuffar!
Om du inte kan klara dig ta EN frukt 2 timmar innan Lunchen. Låt oss säga tt du äter lunch klockan 12.
Mellan Lunchen och middagen/kvällsmaten kan du ta en yoghurt.
Sedan äter du då middag/kvällsmat.
Efter klockan 7 får du inte äta något.
Att förbjuda godis är vansinne. Som belöning kan du äta en dag i veckan ca: 100 g sötsaker. :)
Motion/ Träning:
Rör på dig minst en timme per dag det kan vara att t.ex. ta trappan istället för hissen, gå ut med hunden eller bara att cyckla till jobbet. Allt räknas.
Ha ett hårt svettigt pass 2-3 gånger i veckan.
Om du fuskar så får du gå tillbaka till ruta ett.
Lycka till!
// Lilo Bienko

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0